Lucia - då passar det bra att baka kaka

Efter en trilskande höst kännetecknad av byråkrati, gräv- och bilningsarbete (dessutom till rätt stor del i mörker och i värsta fall regn) känns det skönt att det börjar byggas saker. Idag är dagen D då plattan ska gjutas. Betongbilen inväntas på slaget 11 och enligt mina, dock mycket begränsade, byggkunskaper ser allt klart ut inför detta. Grunden utgörs i princip av en stor kakform innehållande en massa isolering, armering och rör för golvvärme. I detta stjälper man smeten och inväntar att det ska stelna. Om inte jag är helt upplurad på läktaren så ska plattan sedan slipas av redan idag/kväll och vara fullt byggbar inom något dygn eller så. Trevligt!
För att sätta den riktiga julstämningen passade jag på och se Motörhead som lyste upp Örebro med ett besök häromkvällen. Den ena klämkäcka julsången avlöste den andra och det blev på det hela taget en väldigt lyckad kväll. Dessutom i återföreningens tecken då flera gamla vänner som man inte sett på ett alldeles för långt tag också kommit på idén med lite julmys på Conventum. Grattis Lemmy, som fyller 65 på julafton, en riktigt rockfarbror är han allt och sångrösten är helt intakt kan jag intyga!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0