Lössläppt från hin håles varma ställe...?

Dödstyst har det varit på bloggen sen sommarprojektet startade - det har en naturlig om än rätt jobbig förklaring: Undertecknad har lyckats dra på sig någon "ovanlig bakterie" som i sin tur gett upphov till en lättare lunginflammation med slagsida som följd i några dagar. Febern har pendlat upp och ner som en jojo mellan typ 38 och 39,7 nånting som högst (har aldrig haft så mycket feber i hela mitt vuxna liv!)

Att jag hade vätska i lungorna kunde t o m jag själv lista ut - har somnat till ljudet av porlande vatten i takt med andhämtningen i flera dagar, men till de som undrar kan jag avslöja att det tyvärr inte är riktigt lika rogivande som ett akvarium... Släpade mig till sist till den s k läkarvården då jag insåg att det skulle ta tid för kroppen att reda ut det där på egen hand (läs: Maria satte vårdkortet i ena handen och telefonen i den andra och yppade ett enda ord: "RING"). Sagt och gjort. Hoppet om räddning är återställt! Och det heter Ery-Max (låter som hämtat ur en film så förmodligen är det väl placebo...)

Mer info om projektet kommer när lungorna återfått sin forna form!


Frälsningen är nära...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0