En sväng på akuten

Inledningen av antibiotika-kuren blev inte riktigt vad man kunde hoppas på. Istället för som i Ted Gärdestads gamla slagdänga: "Sol, vind och vatten" så blev det "Likblek, ont-som-satan och färd-till-akuten"... Har nog aldrig känt mig så konstig i hela mitt liv. Var som att jag var utanför min egen kropp och att världen runtomkring inte var på riktigt... Hur som helst, en heldag på USÖ blev det via akuten, infektion med en liten avrundning på lung-röntgen innan det blev dax för hemfärd. Under den dagen hann några tankar sega sig genom hjärnan (det tar ju trots allt några timmar att ta sig mellan avdelningarna inom ramen för den svenska sjukhusadministrationen) trots att det kanske inte var någon av mina mest snabbtänkta dagar. Det första som slog mig var att det inte bara är fotbollsdomarna som blir yngre och yngre, det gäller även läkarna! "Herregud, han är ju inte mycket äldre än Simon" var första tanken när läkaren stack näsan innanför dörren. Efter en stund hade jag lugnat mig lite (kanske var det därför blodtrycket var bättre på undersökningsrummet än på akuten?) och tänkte: "nej, kanske inte som Simon, lite äldre är han nog". Oavsett verkade han både kompetent och reko så jag litade på det han sa (hörde ungefär hälften eller så, men hade med mig Maria som back-up. Hon reagerar nog om han säger något konstigt tänkte jag). Onsdagen blev alltså en kaos-dag, men när dagen började närma sig slutet var jag i alla fall tillbaka på en nivå motsvarande dagen innan, kanske var det på väg att vända trots allt?

Nu har yttligare ett par dagar gått och visst har det nu vänt ordentligt. Pratade med läkaren igår fredag, som konstaterade att han fått alla provsvar, svar på odlingar och från röntgen. Och, man kan bara konstatera att det är en lunginflammation i höger lunga. That's it. Så nu kan jag nog ta och sluta tjata om sjukdomar och istället skriva om lite vettigare saker. Passar på att publicera några bilder från projektet på hemmafronten. Egentligen har saker och ting kommit lite längre än så här, men fler bilder kommer...


Staket påbörjat


Staketet börjar ta form...


Förberett för L-stöd med grus och stenmjöl...


Å här kommer stöden


L-stöd på plats!


Återfyllning utförd

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0